Veelgestelde vragen

FAQ’s EPLAN Support / EPLAN Solution Center

Begrijpelijke antwoorden op veelgestelde vragen

Wat is de eenvoudigste manier om de EPLAN Support te contacteren?

Dien uw vraag in op het EPLAN Solution Center op onze website of vanuit de EPLAN Software via het menu “Help > EPLAN-supportaanvraag aanmaken”. U kunt uw vragen hiermee op een eenvoudige manier indienen met een gebruiksvriendelijke interface. Na het aanmaken van het ticket zal het systeem suggesties bieden voor een mogelijke oplossing in de vorm van een knowledge artikel (Frequently Asked Question / Veel gestelde vraag). Geen andere vorm van contact biedt deze mogelijkheid.

Hoe kan ik als klant van Software Service contact opnemen met EPLAN Support?

Via het 'EPLAN Solution Center' klantenportaal op internet, via mail en per telefoon.

Wanneer kan ik toegang krijgen tot het EPLAN Solution center?

Altijd: 365 dagen per jaar, 24 uur per dag, indien de licentie een Software-Service contract bevat.

Op welke manier zal het EPLAN Solution Center mij ontlasten in het geval van ondersteuning / herhalende vragen?

Alle vereiste gegevens zijn automatisch opgeslagen of door u ingevuld, zoals dongelnummer, versienummer en het betreffende product. Dit betekent dat wij u kunnen voorzien van een snelle reactie op dringende vragen. Daarnaast kan de status van uw ticket op elk moment worden bekeken. Natuurlijk heeft u ook toegang tot alle informatie in reeds afgesloten tickets en onze kennisdatabank met veel gestelde vragen.

Ik heb nog geen account. Hoe kan ik een account aanmaken?

Op deze pagina kunt u zich registreren om een klantenportaalaccount aan te maken. Mocht u niet over alle gegevens beschikken, dan kunt u een mail sturen naar support@eplan.nl met het verzoek om een klantenportaalaccount aan te maken en de volgende gegevens:

  • Voornaam en achternaam
  • Persoonlijk mailadres van het bedrijf
  • Telefoonnummer waar u overdag op te bereiken bent
  • Dongelnummer en/of klantnummer
Ik wil een ticket aanmaken vanuit de EPLAN software via het menu Help > EPLAN-supportaanvraag aanmaken, maar het is uitgegrijst. Hoe kan ik het menupunt activeren?

Ga in EPLAN naar "Opties > Instellingen > Gebruiker > Weergave > Gebruikerskenmerk / adres". Vul uw e-mailadres in en het klantnummer.

Hoe wordt mijn aanvraag verwerkt?

Uw vraag wordt als een ticket geregistreerd. Alle digitale communicatie tussen u en EPLAN support zijn terug te lezen in de opmerkingen in het ticket evenals het antwoord op uw vraag. Daarnaast kunt u altijd eventuele ticket-specifieke bijlagen downloaden in het ticket, ook als het ticket al gesloten is. Dit betekent dat u altijd toegang heeft tot de aangeboden data.

EPLAN Support heeft mij een aantal vragen gesteld. Hoe kan ik deze het beste beantwoorden?

Voeg uw antwoorden toe aan het ticket via een caseopmerking. U kunt eventueel aanvullend screenshots of andere relevante bestanden uploaden in het ticket.

Ik heb een email gekregen met een directe link naar het ticket. Als ik daar op klik en mijn inloggegevens invul, dan kom ik uiteindelijk op een pagina met een blauw wolkje en lukt het niet om in te loggen. Hoe kan ik dit oplossen?

Het internet heeft u automatisch doorgelinkt naar de inlogpagina voor EPLAN Support werknemers. Verwijder uw cookies en log in via deze pagina.

Ik wil graag een grote hoeveelheid data mee sturen bij mijn aanvraag in het EPLAN Solution Center om de vraag duidelijker uit te leggen. Is dit mogelijk?

Ja, u kunt data rechtstreeks in uw ticket uploaden. De data is dan meteen beschikbaar voor het EPLAN Helpdesk Team. Zelfs grotere bestanden kunt u probleemloos uploaden als het ticket reeds is aangemaakt en opgeslagen.

Ik kan geen data meer uploaden in het ticket. Wat moet ik doen?

Wanneer een ticket is gesloten kunt u geen data uploaden. Als u een nieuwe opmerking toevoegt zal het ticket automatisch heropenen, waardoor u ook weer data kunt uploaden.

Ik heb het antwoord gevonden op mijn vraag, maar heb de vraag al aangemaakt als ticket. Wat moet ik doen?

Voeg het antwoord toe als caseopmerking en koppel eventueel het knowledge artikel dat u heeft gevonden aan het ticket en sluit vervolgens het ticket. Op deze manier kunt u het antwoord in de toekomst altijd terug vinden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik die opnieuw instellen?

Ga naar deze pagina en klik op de link "Wachtwoord vergeten?" Er wordt een nieuw tijdelijk wachtwoord naar het ingevulde emailadres gestuurd. Als u vervolgens inlogt kunt u een nieuw wachtwoord invoeren.

Wat zijn de voordelen van het EPLAN Solution Center?
  • Laagdrempelig: U kunt uw vraag direct stellen via "Help > EPLAN support-aanvraag aanmaken". Uw gegevens zoals softwareproduct, versienummer, serienummer en logbestanden worden dan automatisch overgenomen. Hiermee kunnen wij vervolgens direct aan de slag om u zo spoedig mogelijk van een oplossing te voorzien.
  • Klantenportaal: U krijgt toegang tot uw gegevens via een klantenportaal. Hiermee wisselen we informatie uit, zoals projecten of screenshots. Alle relevante gegevens direct voor handen in het ticket
  • Kennis: In het EPLAN Solution Center zijn een groot aantal veel gestelde vragen (FAQ's) opgenomen. Deze kunt u direct raadplegen en het systeem zal - aan de hand van uw gestelde vraag - ook suggesties geven voor mogelijke oplossingen.
  • Historie: U vindt in het systeem de EPLAN Electric P8 vragen die u vanaf 2013 bij ons voorgelegd heeft.
Hoe lang duurt het voordat ik reactie krijg op mijn vraag?

We streven ernaar binnen 4 uur te reageren en u zo snel mogelijk te helpen aan een oplossing.

In welke taal kan ik mijn vragen stellen?

Ons supportteam spreekt en schrijft Nederlands en Engels.

Wanneer zijn jullie bereikbaar?

U kunt ons bereiken tijdens kantoortijden op werkdagen.